24 martie 2008

Ziua a 4-a (cred) ... Versailles & Notre Dame

Azi m-am trezit impreuna cu barzoiul meu (nu va ganditi la prostii, e o chestie de plus la cheile mele) si am avut iarasi chef de plimbat. Ca si cum ai putea sta in Paris in fata televizorului, stiind ca mai sunt 7 zile de "concediu".

Dupa un pranz copios luat impreuna cu Julien si colegii sai de munca, am plecat la Versailles. Vreme lizerabila de afara nu mi-a permis sa ma plimb si prin curti, prin gradini sau prin orangerie, insa am prins ceva din interior. Zic ceva, pentru ca nefiind sezon turistic plin, "francejii" isi permit oarecare lucrari de mentenanta care inchid partial accesul in palat. Si asa, a fost totusi frumos.

La intoarcerea in Paris, cu trenul regional Vick, am coborat la St. Michel - Notre Dame sa vad catedrala si ziua, ca noaptea am vazut-o deja. Am avut insa si bucuria de intra si de vedea o slujba interesanta.

Gata.
Nu mai povestesc ca se pare ca am tendinta sa fac din blogul asta de calatorie, un blog "jurnal" si parca nu am chef...

Poze deci... (Doamne cat urasc iBook-ul pentru incapacitatea mea de a-l folosi, pozele raman intoarse, chiar daca le-am rotit pana la centrfugare)

Notre Dame de Paris (fara Quasimodo)

Arcadele gotice (?!) de la intrarea principala

Jeanne d'Arc - in interiorul Catedralei

Sculpturi foarte interesante pe arcadele exterioare
Sfatul batranilor sau... altceva? :D

Si Versailles...

Un colt din camera regelui (Versailles)

Coridor cu candelabre (Versailles)

Acelasi coridor, de data asta alaturi de mine :) (Versailles)

O parte din gradini

Sala tronului, de fapt capatul coridorului cu candelabre (Versailles)

Plafonul capelei din Palat (Versailles)

Orga capelei (Versailles)

Plafon, da' nu mai stiu daca e tot din capela (Versailles)

Altarul capelei (Versailles)

Privire de ansamblu asupra orgii si a plafonului capelei palatului :) (Versailles)

O aripa a Palatului (Versailles)

Ansamblu al altarului (Versailles)

Coridorul catre Opera de la Versailles, din cadrul Palatului (inchisa ptr restaurari) (Versailles)

De la Notre Dame, un fragment din slujba...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Aici click daca ai de comentat